۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۱

مدیر نظارت بر فرآورده‌های غذایی دانشگاه علوم پزشکی:

سند بهبود کیفیت نان در کرمانشاه تدوین می شود

سند بهبود کیفیت نان در کرمانشاه تدوین می شود

کرمانشاه_مدیر نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، دارویی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سند بهبود کیفیت نان در استان با همکاری برخی دستگاه ها تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار مستوفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه ۲۶۷ واحد تولید و ۷۸ کارگاه در سطح استان کرمانشاه طی یکسال اخیر مورد بازدید قرار گرفتند، اظهار داشت: ۶۱۷ مورد نمونه برداری در مراکز مذکور انجام شده است و در ۱۱ درصد نمونه برداری‌ها عدم انطباق با استانداردها دیده شد که مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹۸ فقره پروانه بهداشتی صادر شده است، گفت: بر روی ۱۰۰ درصد محصولات تولیدی استان نشان گره‌ای رنگی نصب شده است.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، دارویی و آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به الکترونیکی شدن صدور پروانه‌های بهداشتی عنوان کرد: در بحث کاهش اسیدهای چرب ترانس و اشباع و نیز کاهش مصرف روغن جامد از برنامه ششم توسعه هم جلوتر هستیم.

وی از اجرای برنامه برچسب گذاری در تمام محصولات تولید شده در استان خبر داد و گفت: همچنین طی سال گذشته برنامه غنی سازی آرد تولیدی استان با درصد موفقیت بالای ۸۰ درصد در دستور کار قرار گرفت که موردی از عدم انطباق نیز دیده نشد.

مستوفی خاطرنشان کرد: ۷۰۰ مورد نمونه برداری فلزات سنگین و نیترات و ۱۲ هزار آزمون در این زمینه در سطح استان انجام شده است.

به گفته وی در راستای کنترل سلامت کنترل نان در استان اقداماتی انجام شده و قرار است سند بهبود کیفیت نان با مشارکت جهاد کشاورزی، صنعت ومعدن، دانشگاه علوم پزشکی و سایر متولیان تدوین می‌شود.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، دارویی و آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه طی سال قبل مورد مثبتی از وجود بلانکینگ در نان دیده نشد عنوان کرد: با اجرای سند مذکور مشکلات افزایش مصرف نمک و PH نان کنترل می‌شود.

وی از انجام ۶۱۷ مورد نمونه برداری از نان‌های پخت شده در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال قبل ۶۵۱ تن گندمی که مشکل بهداشتی داشتند از چرخه تولید خارج و ۱۲ هزار و ۸۶۸ مورد عدم انطباق مورد کارشناسی قرار گرفت.

کد خبر 4597047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha